- ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία:
Ενθαρρύνετε το παιδί γράψει έναν πλαγιότιτλο για κάθε παράγραφο που έχει μελετήσει.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΤα Παιδιά στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και στα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια
Τα ψηφιακά μέσα και οι εφαρμογές επιτρέπουν στα παιδιά να επικοινωνούν και να εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους, να συνδέονται με τους συνομήλικούς τους και να μοιράζονται τα συναισθήματά τους. Ωστόσο, μπορούν να γίνουν ένα κανάλι μέσω του οποίου να συμβεί cyberbullying (εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο). Υπάρχουν πολλών ειδών δωρεάν εφαρμογές και ιστοσελίδες που δίνουν στους χρήστες την ικανότητα να αναζητήσουν ανθρώπους και να μοιραστούν ή να αναρτήσουν πληροφορίες για αυτούς ανώνυμα.
Οι γονείς μπορεί να μη γνωρίζουν ποιες εφαρμογές χρησιμοποιούν τακτικά τα παιδιά τους ή να μη γνωρίζουν τους κινδύνους που ενέχουν. Υπάρχουν πολλοί τρόποι που ο εκφοβισμός μπορεί να κρύβεται σε εφαρμογές ή ιστοσελίδες, όπως σε κείμενα, σε βίντεο, σε βιντεοκλήσεις που εμφανίζονται ή δεν εμφανίζονται στα αρχεία καταγραφής κλήσεων της συσκευής.
Πολλές εφαρμογές επίσης διευκολύνουν την πρόσβαση, την επισκόπηση ή τη συμμετοχή των χρηστών σε επιβλαβές ή ακατάλληλο περιεχόμενο. Οι ρυθμίσεις ιδιωτικότητας και εντοπισμού μπορεί να καθιστούν τους χρήστες στόχους για παρακολούθηση, εκφοβισμό και έκθεση σε κινδύνους.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πολλά οφέλη που πρέπει να ζυγιστούν με τους κινδύνους που αντιπροσωπεύουν. Οι κίνδυνοι που πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς συμπεριλαμβάνουν:
- Ο έλεγχος επιβλαβούς περιεχομένου στις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές ποικίλει ευρέως.
- Το περιεχόμενο που αναρτάται μπορεί να είναι αναληθές, επιβλαβές ή οδυνηρό (π.χ. γιατί είσαι τόσο βλάκας;)
- Τα μέσα μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να κυκλοφορήσει επιβλαβές ή ακατάλληλο περιεχόμενο.
- Οι έλεγχοι ιδιωτικότητας σχετικά με το ποιος μπορεί να δει ή να έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο ποικίλει από εφαρμογή σε εφαρμογή και πολλοί χρήστες δε γνωρίζουν πώς να τους χρησιμοποιούν αποτελεσματικά.
- Οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν βίντεο των χρηστών σε αληθινό χρόνο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δείξουν εκφοβισμό, βία, αυτοκτονίες ή επιβλαβείς πράξεις ενώ συμβαίνουν.
- Κάποιες εφαρμογές που περιλαμβάνουν πληροφορίες για τη θέση του χρήστη μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την άντληση προσωπικών πληροφοριών, όπως την ηλικία κάποιου, την τρέχουσα θέση του ή τον τόπο κατοικίας του.
- Οι εφαρμογές που υποστηρίζουν τηλεφωνικές κλήσεις δεν εμφανίζονται στο αρχεία καταγραφής κλήσεων, οπότε οι γονείς μπορεί να μη γνωρίζουν με ποιους μιλάνε τα παιδιά τους.
Εκφοβισμός στον Κυβερνοχώρο και στο Online Παιχνίδι
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι μια δημοφιλής δραστηριότητα, με το 72% των εφήβων να παίζουν online. Πολλά ηλεκτρονικά παιχνίδια ? είτε σε κονσόλες, στο διαδίκτυο ή στον υπολογιστή ? επιτρέπουν στους χρήστες να παίζουν με φίλους που γνωρίζουν από κοντά και με άλλους που γνώρισαν online. Ενώ τα παιχνίδια μπορούν να έχουν θετικά οφέλη, όπως νέες φιλίες, κοινωνικοποίηση και την εκμάθηση στρατηγικής και επίλυσης προβλημάτων, είναι άλλο ένα μέρος όπου μπορεί να συμβεί εκφοβισμός.
Η ανωνυμία των παικτών και η χρήση avatar (εικόνας προφίλ) επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν περσόνες ή φανταστικές εκδοχές του εαυτού τους, το οποίο είναι μέρος της διασκέδασης του παιχνιδιού. Όμως επίσης επιτρέπει στους χρήστες να παρενοχλούν, να εκφοβίζουν και κάποιες φορές να «επιτίθονται» ομαδικά σε άλλους παίκτες, στέλνοντας ή αναρτώντας αρνητικά ή επιβλαβή μηνύματα και να χρησιμοποιούν το παιχνίδι ως εργαλείο παρενόχλησης. Αν κάποιος δεν έχει υψηλή απόδοση, τα άλλα παιδιά μπορεί να τον βρίσουν ή να κάνουν αρνητικά σχόλια που εξελίσσονται σε εκφοβισμό ή μπορεί να αποκλείσουν το παιδί από μια ομάδα.
Επειδή οι παίκτες είναι ανώνυμοι, δεν μπορούν απαραίτητα να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τη συμπεριφορά τους και η παρενόχληση μπορεί να ωθήσει κάποιους παίκτες να αποχωρήσουν από το παιχνίδι. Κάποιοι ανώνυμοι χρήστες χρησιμοποιούν τα παιχνίδια ως ένα μέσο παρενόχλησης αγνώστων ή για να αντλήσουν προσωπικές πληροφορίες, όπως το όνομα του χρήστη και τα συνθηματικά του.
Υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να αποτρέψουν τον εκφοβισμό των παιδιών που παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια:
- Παίξτε το παιχνίδι ή παρατηρήστε το παιδί σας που παίζει για να κατανοήσετε πώς λειτουργεί και σε τι εκτίθεται το παιδί μέσα στο παιχνίδι.
- Ρωτήστε κατά περιόδους το παιδί σας ποιος άλλος είναι onlineκαι με ποιους παίζει.
- Μιλήστε με το παιδί σας σχετικά με την ασφαλή συμπεριφορά online, συμπεριλαμβανομένου να μην πατάει σε συνδέσμους που στέλνουν άγνωστοι, να μη μοιράζεται προσωπικές του πληροφορίες, να μη συμμετέχει στην εκφοβιστική συμπεριφορά άλλων παικτών και τι να κάνουν όταν παρατηρούν ή βιώνουν εκφοβισμό.
- Ορίστε κανόνες σχετικά με το πόσο χρόνο μπορεί το παιδί σας να περνάει παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Βρείτε ολόκληρο το άρθρο εδώ:
https://www.stopbullying.gov/c