ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κυριακή Κάκκαλη, Εργοθεραπεύτρια

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
  • Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (αυτισμός, asperger κ.τ.λ)
  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)
  • Νοητική Υστέρηση 
  • Σύνδρομο Down 
  • Εγκεφαλική Παράλυση 
  • Mαθησιακές δυσκολίες
  • Αναπτυξιακές καθυστερήσεις
ΤΟΜΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ Η ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ)

  • Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (ΔΚΖ): εκπαίδευση στην ένδυση-απόδυση, εκπαίδευση στο δέσιμο κορδονιών των παπουτσιών, στο κούμπωμα των κουμπιών, στη χρήση φερμουάρ, στη σίτιση, εκμάθηση ρουτίνας τουαλέτας, εκπαίδευση στο πλύσιμο δοντιών, στη λειτουργική κινητικότητα κ.τ.λ.
  • Αδρή κινητικότητα: ενίσχυση της βάδισης, της μετακίνησης στη σκάλα χωρίς υποστήριξη, βελτίωση στο πιάσιμο-πέταγμα μπάλας, στο κλότσημα μπάλας, στο πέρασμα εμποδίων, στις αναπηδήσεις, ενίσχυση της ισορροπίας και του στασικού ελέγχου, βελτίωση της αντοχής και της δύναμης κατά την εκτέλεση δραστηριοτήτων κ.τ.λ.
  • Λεπτή κινητικότητα: ενίσχυση των λεπτών κινητικών χειρισμών, των προτύπων σύλληψης (μολυβιού κ.τ.λ), ενδυνάμωση και αύξηση της κινητικότητας δακτύλων, ενίσχυση των γραφοκινητικών δεξιοτήτων και της γραφοκινητικής ταχύτητας, ενίσχυση της αντιγραφής και του σχεδιασμού σχημάτων/γραμμάτων, ενίσχυση των δεξιοτήτων ψαλιδιού, εμπλουτισμός ελεύθερου σχεδίου, βελτίωση δεξιοτήτων ζωγραφικής πλαισίου κ.τ.λ.
  • Οπτικοκινητικός συντονισμός: Ενίσχυση στο πέταγμα και στο κλότσημα της μπάλας σε στόχο, στο πέρασμα μέσα από λαβύρινθο με το επιλεγμένο εργαλείο γραφής, στην ακολουθία τελίτσων-γραμμών με το επιλεγμένο εργαλείο γραφής κ.τ.λ.
  • Γνωστικές δεξιότητες: Ενίσχυση της εστίασης και της διατήρησης της προσοχής, εκμάθηση των χρωμάτων/γραμμάτων/ζώων/ σχημάτων, ενίσχυση της μνήμης (ακουστικής και οπτικής), ενίσχυση των προμαθηματικών και μαθηματικών εννοιών, ενίσχυση της επίλυσης προβλημάτων, βελτίωση του χωρικού και του χρονικού προσανατολισμού κ.τ.λ.
  • Οπτικές δεξιότητες: Ενίσχυση της οπτικής διάκρισης, των οπτικοχωρικών σχέσεων, του οπτικού εγκλεισμού, της σταθερότητας φόρμας, της διάκρισης εικόνα από φόντο, της οπτικής μνήμης και της οπτικής διαδοχικής μνήμης. 
  • Ψυχοκοινωνικές δεξιότητες: Ενίσχυση της βλεμματικής επαφής, της κοινωνικής συμπεριφοράς και της χρήσης κοινωνικών νορμών, βελτίωση της αλληλεπίδρασης και της συμμετοχής σε δραστηριότητες, ενίσχυση της ακολουθίας κανόνων και οδηγιών, της λήψης οδηγιών, της ανοχής στη ματαίωση, της διατήρησης του αυτοελέγχου κ.τ.λ.
  • Αισθητηριακές δεξιότητες: ανοχή σε δραστηριότητες όπως το κόψιμο των μαλλιών και των νυχιών, εμπλουτισμός τροφών (σίτιση), μείωση αίσθησης δυσφορίας σε υφές ρούχων, σε θορύβους και σε οσμές, ενίσχυση προσοχής και οργάνωσης, ενίσχυση επιπέδου διέγερσης, εκμάθηση νέων δραστηριοτήτων (ιδεασμός, κινητικός προγραμματισμός, πράξη), ενίσχυση στασικού ελέγχου κ.τ.λ.